Společnost Daimler AG si stanovila cíl značně snížit spotřebu paliva a emise všech svých vozidel již dnes a v dlouhodobém horizontu emise zcela eliminovat. Tato společnost se primárně zaměřuje na optimalizaci vozidel použitím špičkových spalovacích motorů, zlepšením jejich účinnosti prostřednictvím přizpůsobeného programu hybridizace a použitím baterií a palivových článků k pohonu vozidel, která pak mohou, v omezeném rozsahu aplikací, fungovat jako elektrická, na místně bezemisním základě. Způsob, jakým lze dosáhnout této budoucí mobility udržitelnou a odpovědnou cestou, předvedla firma Daimler roce 2011 svým modelem Canter Eco Hybrid. Ten razí cestu jako první sériově vyráběný lehký nákladní automobil se spotřebou paliva sníženou až o 23 % jakož i sníženými emisemi CO2.
Pro FUSO to jednoduše znamená efektivitu v dopravě dosaženou jakýmkoli systémem pohonu.
Hybridní systém vozu Canter se skládá z nejmodernějšího třílitrového vznětového motoru s mechanickou automatizovanou převodovkou Inomat II, ultratenké jednotky elektromotor/alternátor vyvinuté speciálně pro tento systém a výkonné lithium-iontové baterie.
Tento hybridní systém mění svůj provozní režim podle jízdní situace:
Autopark v Irsku
Na podzim roku 2009 se přední irský dodavatel elektrické energie ESB (Electricity Supply Board) z Dublinu rozhodl pro 10 kusů modelu Eco Hybrid. Tato vozidla se každý den používají k poskytování zákaznických služeb a údržbě infrastruktury.
K rozhodujícím faktorům zde patřila nejen asi o 15 % nižší spotřeba paliva (v závislosti na druh aplikace) ve srovnání s konvenčním vozem Canter, ale i skvělá spolehlivost a bezúdržbový provoz lehkého užitkového vozidla, kterého již bylo v Japonsku vyrobeno 1000 kusů.
Všechny jednotky mají celkovou povolenou hmotnost (FVW) 6,5 t a jsou vybaveny řadou různých nástaveb.
Autopark v Londýně
Při zkouškách parku vozidel Canter Eco Hybrid v oblasti širšího Londýna bylo dosaženo kompromisního stavu: Od srpna 2008 deset nákladních automobilů s hybridním systémem pohonu, patřících do osmi vozových parků provozovaných zákazníky, najelo kolem 265 000 kilometrů. Tato vozidla slouží každý den a měsíčně najedou 400 až 2800 kilometrů.
Společnost FUSO znovu předvedla svůj inovační potenciál v roce 2008 na výstavě užitkových vozidel IAA v Hanoveru, kde vystavila svou koncepční studii Eco-D. Tato studie navázala na systém pohonu Canter Eco Hybrid, již vyzkoušený a otestovaný ve standardní výrobě. Výjimečným prvkem studie Canter Eco-D je její elektricky poháněná sklápěcí nástavba.
Toto řešení značně snižuje hluk a výfukové emise, protože nezbytnou energii dodávají baterie a vznětový motor zůstává během sklápění vypnutý. Lze si představit, že by tímto způsobem bylo možné pohánět i jiné nástroje a doplňky, např. jeřábové nástavby nebo výsuvné plošiny.
Společnost FUSO se zabývá inovativním vývojem v oboru hybridní technologie od roku 1994. Proto bylo naprosto přirozené učinit v roce 2010 další krok k dopravě budoucnosti modelem Canter E-CELL. Zcela elektrickým a místně bezemisním vozidlem pro distribuci na krátké vzdálenosti do 120 km. V modelu Canter E-CELL lithium-iontové baterie napájejí výkonný 70kW elektromotor, čímž zaručují vysoký spouštěcí točivý moment, konstantní výkon a skvělou tažnou sílu.
Po nabití, které trvá jen šest hodin, je vozidlo připraveno k najetí dalších 120 bezemisních kilometrů. Proto splňuje nejobvyklejší požadavky stabilně rostoucího sektoru městské distribuce na krátké vzdálenosti, pokud jde o vzdálenost a provozní dobu. Canter E-CELL rovněž znamená nulové místní emise v budoucnu.
Ke stažení
Canter Eco Hybrid