Motor Fuso Canter
Úvod - Produkty - Technologie motorů

Technologie motorů

Výkonné motory s sebou přinášejí řadu nejmodernějších technologií, z nichž budete mít prospěch.

EGR

Recirkulace výfukových plynů (EGR)

Systém recirkulace výfukových plynů (EGR) používaný ve vozech Canter funguje tak, že snižuje spalovací teplotu recirkulací, která vrací část výfukových plynů (především za provozu v rozsahu částečného zatížení) do čerstvého vzduchu v sacím systému. Výsledná směs čerstvého vzduchu a výfukových plynů má nižší objemový obsah kyslíku.

To znamená, že se ve spalovací komoře již nedosahuje teplot nutných k tvorbě oxidů dusíku. Další výhodou systému EGR je to, že snižuje hladiny hluku.

DPF

Uzavřený filtr pevných částic vznětového motoru (DPF)

FUSO CANTER

Všechny varianty motorů jsou vybaveny uzavřeným a bezúdržbovým filtrem pevných částic vznětového motoru, který se automaticky regeneruje. Tento proces je možné v případě nutnosti spustit i manuálně. Dodatečná úprava výfukových plynů zahrnuje recirkulaci výfukových plynů (EGR) a filtr pevných částic. Systémem recirkulace výfukových plynů (EGR) a filtrem pevných částic vznětového motoru (DPF) jsou vybaveny všechny modely do 6,0 tuny a díky tomu splňují normu Euro 5b+. Modely nad 6,5 tuny používají systémy EGR, DPF a BlueTec 6 (selektivní katalytickou redukci), aby splnily normu Euro VI.

BlueTec 6

Technologie BlueTec 6

Cíle technologie BlueTec

Technologie BlueTec 6 SCR pro vznětové motory umožňuje vozům Canter nad 6,5 t snížit emise znečišťujících látek, zatímco optimalizuje motor, pokud jde o výkon a spotřebu paliva: Canter splňuje přísnou emisní normu Euro VI, a přesto spotřebovává méně paliva než jeho předchůdce.

Jak technologie How BlueTec funguje.

Zvýšený vstřikovací tlak zlepšuje spalovací proces, a tak snižuje emise částic, jakož i spotřebu paliva. Oxidy dusíku se mění na neškodné látky pomocí vstřikování aditiva AdBlue do výfukového systému. Systémová diagnostika nepřetržitě monitoruje systém a udržuje řidiče v obraze, pokud jde hladinu AdBlue v nádrži.

12litrová nádrž na AdBlue zaručuje, že zákazník může plnit své úkoly na vzdálenosti kolem 4000 kilometrů. Pokud předpokládáme najetí 30 000 km ročně, zákazník musí tuto nádrž doplnit jen osmkrát ročně.

Funkce Idle Start/Stop (ISS)

FUSO CANTER

Funkce Idle Start/Stop (ISS) snižuje spotřebu paliva

Převodovka je spojena s vyzkoušeným a otestovaným čtyřválcovým vznětovým motorem s turbopřeplňováním, který samozřejmě splňuje emisní normu Euro 5b+ (do 6,0 t) nebo Euro VI (nad 6,5 t). Třílitrové motory jsou k dispozici ve třech výkonových kategoriích: od 96 kW (130 k), přes 110 kW (150 k), do 129 kW (175 k).

Tyto motory jsou standardně vybaveny funkcí Idle Start/Stop a jsou k dispozici buď s převodovkou DUONIC, nebo s manuální převodovkou. Funkce Idle Start/Stop je součástí balíčku ECOFFICIENCY pro zvýšení účinnosti a je odpovědná za další snížení již nízké spotřeby paliva vozu Canter na častých krátkých cestách.

ESP

ESP (elektronický stabilizační systém)

FUSO CANTER

Zkratka ESP znamená elektronický stabilizační systém. Pokud vozidlu hrozí smyk při zatáčení, standardní systém ESP zasáhne cíleným brzděním jednotlivých kol, aby udržel Canter bezpečně na trase.

Hybridní systém pohonu

FUSO CANTER

Díky výkonnému hybridnímu pohonu s rekuperací energie a standardní funkcí Idle Start/Stop lze snížit spotřebu paliva vozu Canter Eco Hybrid až o 23 %.

Hybridní systém pohonu se skládá z těchto komponent:

  • Vznětový motor s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem (370 Nm).
  • Elektromotor s výkonem 40 kW (54 k) a točivým momentem (200 Nm).
  • Převodovka DUONIC s dvojitou spojkou a režimem Eco
  • 2kW lithium-iontová baterie s pětiletou zárukou (nadstandardně prodlouženou na 10 let) na klíčové komponenty baterie
  • Hybridní displej ukazující okamžitý stav nabití, plus displej energetického toku ukazující proces nabíjení/vybíjení, což umožňuje optimalizovat styl jízdy.

Jak skutečně funguje za jízdy

  • Při rozjedu, do rychlosti 10 km/h, vozidlo pohání jen elektromotor.
  • Při akceleraci z rychlosti 10 km/h vozidlo pohání elektromotor i vznětový motor.
  • Jízda konstantní rychlostí: Vozidlo pohání jen vznětový motor.
  • Brzdy: Baterie se nabíjí procesem přeměny brzdné energie na elektrickou energii.